Schools and Universities by Country

Tanulási Lehetőségek Világszerte

Postgraduate studies, whether master’s degrees, MBAs or short courses, are becoming increasingly common in our modern economy characterized by specialization and globalization. Egyes országokban a posztgraduális diplomák és oklevelek száma mára meghaladja az egyetemi diplomák számát. Mivel világszerte egyetemek ezrein gyakorlatilag bármely egyetemi szakon szerezhetünk mesterdiplomát vagy PhD fokozatot, minden posztgraduális képzésben részt vevő hallgató megtalálhatja az igényeinek megfelelő intézményt és képzést.

Számos különböző típusú egyetem és felsőoktatási intézmény létezik világszerte. Bár a részletek országonként eltérőek lehetnek, a legtöbbjük az alábbi kategóriák valamelyikébe sorolható: Általános egyetemek, melyek a kutatásra és az órai munkára egyaránt gondot fordítanak, továbbá a tudományágak széles választékát kínálják; Üzleti iskolák, melyek elsősorban MBA-kat és más üzleti tevékenységhez kapcsolódó egyetemi képesítéseket kínálnak; Műszaki Egyetemek, melyek a műszaki és mérnöki tudományokhoz, illetve a matematikához kapcsolódó tudományágakra helyezik a hangsúlyt; Művészeti intézmények, ahol az olyan művészettel kapcsolatos tudományágakat oktatják, mint a szobrászat, a festészet, a színház és a tánc; Pedagógiai intézmények, ahol a jövendőbeli általános- és középiskolai tanárokat képezik. A kutató egyetemekre jelentkező mester hallgatóknak általában egy kutatási projektet vagy egy szakdolgozatot kell prezentálniuk az órai munka mellett. A más egyetemeken kínált mesterképzések szintén megkövetelhetnek bizonyosfajta projekteket, de általában inkább az egyetemi órai munkára vagy a szakmai gyakorlatra helyezik a hangsúlyt. Szinte az összes PhD programon követelmény az önálló kutatás és a doktori disszertáció.

A leendő hallgatóknak érdemes fontolóra venniük a külföldi továbbtanulást, különösképp, ha olyan rendkívül speciális egyetemi szakok iránt érdeklődnek, mint a közel-keleti tanulmányok nemzetközi gazdálkodás szakiránya. A hallgatók növekvő arányban választják a határokon átívelő továbbtanulást minden képzési szinten (főiskolai és egyetemi szinten egyaránt). Az Egyesült Nemzetek Nevelésügyi, Tudományos és Kulturális Szervezete (UNESCO) Statisztikai Intézete (UIS) szerint a külföldön tanuló diákok száma megközelíti az évi 4 milliót. Ez közel kétszerese a 2000-ben mért 2 milliónak. A teljes szám 28 százalékát kelet-ázsiai és csendes-óceáni diákok teszik ki, az Európából és Észak-Amerikából származó hallgatók pedig mintegy 15 százalékát adják. A legtöbb diákot delegáló országok Kína, India és a Koreai Köztársaság. A közép-ázsiai a diákok körülbelül 6 és a szub-szaharai diákok mintegy 5 százaléka külföldön tanul, így ezen a régiók diákjai számítanak a legmobilisabbnak a világon. Jelenleg az Egyesült Államok, az Egyesült Királyság, Ausztrália, Franciaország, Németország és Japán a nemzetközi diákok körében legnépszerűbb úti célok.

Sok hallgató választja lakóhelyétől távoli országok online, vagy a távoktatási képzéseit. Ezek a diákok nem szerepelnek a UIS statisztikáiban, így a külföldi hallgatók összlétszáma valamivel nagyobb, valószínűleg több, mint 4 millió.

A hallgatók különböző okokból dönthetnek a külföldi tanulás mellett, például: Választhatnak a világ legnépszerűbb képzései között egy adott tudományterületen. Ezenkívül néhány egyetemi szak csak egy maroknyi országban elérhető, de az is előfordulhat, hogy a legjobb képzéseket csak egyes régiók intézményei kínálják. Ha valaki például a Buddhista Vallásfilozófia iránt érdeklődik, a legjobb képzéseket Tájföldön találja. Egy másik kultúrában tanulni. A regionális tanulmányok mester-, vagy doktori képzésben résztvevő hallgatóknak érdemes megfontolni a célországban folytatott tanulmányok lehetőségét a teljes kulturális alámerülés érdekében. Ezenkívül a nemzetközi üzleti karriert tervező hallgatók is értékes tapasztalatokra tehetnek szert egy másik kultúrában. Ha a képzés nem a hallgató anyanyelvén zajlik az végeredményben nagymértékben fejlesztheti a nyelvtudást. Bár napjainkban még a nem angol nyelvű országokban is számos nemzetközi mester- és doktori képzésen angol az oktatás nyelve, a hallgatóknak további nyelvórák keretében, vagy a helyi lakossággal való asszimiláció során lehetősége nyílhat nyelvtudásuk fejlesztésére. A hazai / külföldi posztgraduális képzést fontolgató hallgatóknak érdemes lehet figyelembe venni az alábbi tényezőket: A képzés ára a lakhatási költségekkel együtt. Néhány ország olcsó tandíjakat vagy egyenesen tandíjmentességet kínál, de a magas lakhatási költségek felőrölhetik a megtakarításokat. Mindazonáltal számos ország és egyetem kínál ösztöndíjakat és más típusú pénzügyi támogatást, melyek közül néhány kifejezetten a nemzetközi hallgatókat célozza meg. Az egyes országok annak tekintetében is nagyban eltérnek, hogy megengedi-e az egyetemi hallgatóknak a munkavállalást. Néhány ország tiltja a nemzetközi hallgatók munkavállalását. Az egészségbiztosítás költségei is jelentősen eltérhetnek országonként. A kapott oktatás minősége a költségekhez és olyan eszmei tényezőkhöz viszonyítva, mint a külföldi tanulmányok nyújtotta élmény, a kulturális felfedezés és a nyelvtudás fejlődése. Bár minden akkreditált mesterképzés magas színvonalú, a tanítási módszerek intézményenként, képzésenként és kultúránként igen eltérőek lehetnek. Ezenkívül néhány hallgató menet közben ráébredhet, hogy idegen nyelven kevesebb ismeretet sajátít el. Szükséges nyelvismeret. Azoknak a diákoknak, akik nem beszélik egy adott képzés oktatási nyelvét további egy évet kellhet nyelvtanulással tölteniük. Előfordulhat, hogy a hallgatók otthoni tanulmányaik során is elsajátíthatják a szükséges nyelvtudást, de esetenként ez további külföldi tartózkodással jár. A képzések típusai a részidős, a nappali, az online és a távoktatás. Az országok zöme a hallgatói vízummal rendelkező nemzetközi diákok számára előírja a nappali tagozatos képzésben való részvételt. Ugyanakkor a munkavállalási engedéllyel külföldön élő hallgatók számára lehetőség nyílhat részidős tanulmányok folytatására. Ezenkívül az online és a távoktatásos képzések nagyfokú rugalmasságot biztosítanak. A külföldi tanulmányok hatása a családtagokra családos hallgatók esetében. A családtagok is hasznát vehetik a nyelvtudásnak. Egyes országok nem teszik lehetővé a házastárs munkavállalását még akkor sem, ha a hallgató dolgozhat is. Szánj rá időt, és böngéssz a világszerte található számos egyetem között! Ha már tudod, mit keresel, kattints az országra vagy a választott képzésre. Vagy böngéssz egy kicsit, és fedezz fel számos izgalmas képzést világszerte!