Keystone logo
IED – Istituto Europeo di Design Madrid

IED – Istituto Europeo di Design Madrid

IED – Istituto Europeo di Design Madrid

Bevezetés

Innovatív szakemberek a városi és hazai élőhelyek számára.

Több évszázados közös hatások határozták meg Olaszország és Spanyolország történelmi és kulturális kapcsolatait. Emlékezhetünk a csaknem két évszázadon át tartó spanyol uralomra Milánó felett, illetve a dél-olaszországira. Bizonyos értelemben teljesen természetes volt az a döntés, hogy Spanyolország lesz az első olyan ország Olaszországon kívül, amely otthont ad az IED campusoknak.

Ebben a városban, amely a világ egyik legfontosabb városa, az európai és latin-amerikai kultúrák metszéspontja, az IED hagyományos területein (Design, Fashion, Vizuális Művészetek és Kommunikáció) fejleszti a design oktatását , miközben innovatív területeket is megvalósít a olyan szakembereket képez, akik képesek olyan interakciók, szolgáltatások és rendszerek tervezésére, amelyek az egyénre helyezik a hangsúlyt. Olyan szakemberekről van szó, akik tisztában vannak a korabeli problémákkal, és képesek a környezeti, etikai-társadalmi, gazdasági és politikai követelményeknek megfelelően tervezni.

Tervezés

Diákjaink évek óta kitűnnek szakmailag, kreativitásukkal és hozzáértésükkel táplálják mind a Made in Italy jelenséget, mind a származási országuk termelését.

Az IED Design az iskola konkrét és teljes válasza a professzionális tervezői közösség számtalan és szerteágazó követelményére.

Napjainkban a dizájn a gyártás minden területén, a tartalom, a lexika, a kifejezési és formai kódok, valamint a műszaki és funkcionális szempontok alapvető alkotóeleme. Az utcabútorok, a divatkiegészítők, az autók és az informatikai hardverek csak néhány olyan terület, ahol a design értékének felértékelődése az elmúlt években megnőtt.

A tervező definíció szerint a formák és funkciók megújítója, értelmezője és egyben előfutára a kialakuló esztétikai vonalaknak és a kortárs funkcionális követelményeknek. Az IED Design kurzusai ezeknek az ajándékoknak a fejlesztésére vannak szabva, ugyanakkor elősegítik a kiterjedt műszaki és tervezési ismeretek elsajátítását workshopok és számos aktív partnerség során a vezető ipari konszernekkel.

Divat

90 000 cég és 800 000 munkahely az olasz divatrendszer alapvető statisztikái. Ha az egy főre jutó mennyiséget az ország lakosságához viszonyítjuk, akkor minőségi, mennyiségi és gazdasági hatás tekintetében világfölényt jelentenek.

Az IED Fashion egy teljes, kimerítő válasz a divatrendszer által kifejezett egyre szerteágazóbb és speciális képzési követelményekre.

Önálló, teljes iskola, amely a keresztezés elvén és tanítási módszereinek teljességén alapul, amely az IED filozófiájának megfelelően ötvözi a tudást a know-how-val, az elméletet a gyakorlattal.

Ennek a megközelítésnek az alapja az iskola kapcsolata az olasz divatüzletben dolgozó vállalkozókkal és szakemberekkel, amely a ruházati iparosok és kreatívok legnagyobb koncentrációja a világon. Az ebben az iparágban dolgozó emberek sikereket és nemzetközi hírnevet értek el annak eredményeként, hogy a divatrendszer képes ötvözni a vállalkozói szellemet a kreativitással és az innováció felfogásával.

Az IED Fashion utat mutat diákjai számára, hogy megéljék és érezzék ezt a divatérzetet, egy átfogó egészben és annak egyes részeiben, a különböző nézőpontok és a különböző szakmai készségek kombinációjaként. Mivel a kurzusok célja az iparág számára létfontosságú szakmai profilok képzése, ezek a tisztán kreatív területektől a stratégiai területekig, a szervezéstől a kereskedelmi szempontokig, a marketingtől az imázs- és kommunikációs munkáig terjednek.

Vizuális művészetek

Az életünkbe beleivódott képek és hangok a termelési rendszer nagyon különböző területeihez tartozó értékeket és jelentéseket közvetítenek, mint például a divat, a terméktervezés, az ipari termelés minden olyan területe, ahol ezt alkalmazzák, valamint a kultúra és a politika.

Az IED Visual Arts az a kreatív labor, ahol az ember megismerheti a hangszereket, a sajátos nyelvet és kifejezéseket, új technikákat és a vizuális kommunikációs projekt kidolgozásához szükséges technológiát.

Olyan világban élünk, ahol a képek és a hangok áthatják mindennapi létünket, és ezek az elsődleges eszközök, amelyekkel átadjuk elképzeléseink és termékeink értékeit és jelentőségét, amelyek között oly sokfélék, mint a divat, a design, az ipari termelés különböző típusai, és reklámozás; hanem kulturális, politikai és társadalmi területeken is.

A koncepció vagy projekt „bemutatásának” módja többé már nem csak kiegészítő. Meghatározza és jelentősen hozzájárul az üzenet közlésének sikeréhez.

Az, hogy tudja, hogyan kell ebben a környezetben professzionálisan és hozzáértően működni, azt jelenti, hogy eklektikus és változatos kulturális háttérrel rendelkezik, amely mind a helyzet társadalmi-kulturális aspektusainak, mind pedig az új információs technológiáknak a szerepét folyamatosan megváltoztató mély megértésén alapul. magának a kommunikációnak a képeiről és hangjairól.

Ma a multimédia rendszerén belül tervezünk és gyártunk, de a multimédiát két szempontból kell szemlélni; a digitális technika impulzív és állandó változása, és ezzel egyidejűleg más, más készségeket és kreatív kompetenciákat igénylő médiatípusok együttélése.

Az IED Visual Arts kurzusai a folyamatos büszkeség forrásai, és egyedülállóvá teszik ezt az iskolát az olasz oktatási programok panorámájában. A folyamatos technológiai frissítések, amelyekhez a hallgatók hozzáférhetnek, hosszú és történelmi hagyományokat követve, ezt az iskolát kutatólaboratóriummá teszik, ahol kísérletezhetnek a magasabb szintű kreatív képességek fejlesztése érdekében, mind a program tartalmával, mind a nyelvvel kapcsolatban. , ezáltal segíti hallgatóinak formálását és minősítését, valamint felkészíti őket a mai munkaerőpiacra.

Kommunikáció

Az olasz kiválóság a tervezés és a nemes kézművesség terén egyre több vállalkozót és menedzsert igényel, akik proaktív hozzáállással rendelkeznek a helyi termelés felé.

Az IED Communication az első olyan IED-platform, amely az üzleti folyamatok kreativitásának kezelésével kapcsolatos képzést szolgálja.

Alternatív modellt javasol a hagyományos közgazdasági, kereskedelmi tanulmányok és kommunikációs iskolák helyett, elsősorban a kreativitás és a művészi érzékenység igényeire összpontosítva, amelyekről Olaszország olyan híres az egész világon.

Az IED Kommunikációs terület olyan menedzsment képzést javasol, amelyben a „tervezési gondolkodás” az uralkodó téma. Ez a dizájn világában jellemző kreatív megközelítés minden vállalkozás gazdálkodási és pénzügyi vonatkozásait meghatározza, és minden üzleti tanulmányi tapasztalat természetes velejárója.

Az iskola célja olyan menedzser képzése, aki képes egy kreatív vagy hagyományosabb vállalat vezetői csapatának tagjaként elősegíteni és irányítani az új termékek és szolgáltatások fejlesztési folyamatát, vezető stratégiai szerepet vállalva. Ebben az értelemben ez a tanulmányi út a tervezési menedzser hagyományos alakjának evolúcióját jelenti, amelynek célja, hogy bővítse kompetenciáját a stratégia, a szolgáltatások, a menedzsment és a marketing terén.

Az IED Kommunikációs területének valamennyi kurzusa erősen igazodik a fenntartható fejlődés témáihoz, mind környezeti, mind társadalmi szempontból: a kurzusok tervezése során a fenntarthatóság témája az oktatási folyamat minden aspektusában jelen van. , így eltekintve attól, hogy csak a helyes és szükséges elvek közösek, valójában az IED kommunikációs terület teljes identitásának szerves részét képezi.

Campus jellemzői

    Ösztöndíjak és finanszírozás

    bds

    Helyszínek

    • Madrid

      C/ Flor Alta 8 28004 , , Madrid

    Kérdések