PGCE középiskolai tervezés és technológia szakirányú továbbképzés QTS-szel
Manchester, Egyesült Királyság
IDŐTARTAM
1 Years
NYELVEK
Angol
PACE
Teljes idő
JELENTKEZÉSI HATÁRIDŐ
Kérelem benyújtásának határideje
LEGKORÁBBI KEZDÉSI DÁTUM
Sep 2025
TANDÍJ
GBP 21 500 / per year *
TANULMÁNYI FORMÁTUM
Az egyetemen
* teljes idejű képzés díja EU-s és nem EU-s nemzetközi hallgatók számára
Bevezetés
Egyéves posztgraduális oktatási tanúsítványunk (PGCE) felkészít a 11-16 éves korosztály számára a középiskolai tervezési és technológiai tanterv teljes tananyagának tanítására.
Ez magában foglalja az élelmiszer-, textil- és elektronikai tervezést a 3. kulcsfokozatban, valamint az "Élelmiszer-előkészítés és táplálkozás" és a "Tervezés és technológia" GCSE-t, valamint a kapcsolódó GCSE szakképzési kurzusokat.
A tanfolyam során felfedezheti a tervezés és technológia során használt anyagok körét, valamint azt, hogyan tanítsa meg az iskolásoknak, hogyan fedezzék fel ezeket, és hogyan tervezzenek és készítsenek velük biztonságosan.Az egyetemi munka nagy része gyakorlatias, gyakorlatias megközelítést alkalmaz, amely magában foglalja az egészségvédelmet és biztonságot, valamint a gyakorlati órák irányítását. Ezek a modern és jól felszerelt teremegyüttesünkben zajlanak, amely magában foglal egy több anyagból készült műhelyt, egy ételkészítő konyhát és egy textilipari termet.
A gyakorlati tapasztalatok mellett a tanfolyam elméleti hátteret is biztosít, amely segít abban, hogy Ön rendelkezzen a tervezés és technológia hatékony tanításához szükséges tárgyi ismeretekkel.
A kurzus tartalmazza a pedagógia és a tanulástudományok legújabb fejleményeit, valamint azt, hogy ezek hogyan segítik a tantárgy elméleti aspektusainak tanítását, beleértve az élelmiszerbiztonság és -higiénia, a táplálkozás és az élelmiszertudomány aspektusait, az élelmiszer-alapanyagokat, a textil-, fa-, műanyag-, karton- és elektronikai eljárásokat és technikákat, valamint a fizikai számítástechnikát, beleértve a CAD/CAM használatát a tervezés és a készítés támogatására.
A csoportos tanítás lehetővé teszi, hogy fejlessze a GCSE és A-level elméleti témák megértését, olyan tevékenységekre összpontosítva, amelyekkel a tanulók jellemzően az iskolában foglalkoznak.
A kurzus korábbi előadói között szerepeltek a vizsgabizottságok, a Design and Technology Association, a Design Engineer Construct és a Taste of Game képviselői, valamint számos iskola tanszékvezetője.
Tulajdonságok és előnyök
- Foglalkoztathatóság - Készségek és tapasztalatok birtokában leszel ahhoz, hogy a tervezési és technológiai szakterületedet a GCSE és az A-szintű érettségin/ 3. szintű élelmiszer-tudományi és táplálkozástudományi diploma, valamint egyéb anyagok tanításával foglalkozz a 3. kulcsfokozaton.
- Tanítási tapasztalat - legalább a Department for Education (DfE) által előírt minimális időt (kb. 120 napot) iskolai gyakorlaton töltesz iskolákban, ahol általános középiskolákban szerezhetsz tapasztalatot.
- Posztgraduális kreditek - A diploma megszerzésekor 60 mesterszintű kreditet szerez (ez a mesterfokozat egyharmada). Ezeket beszámíthatja a mesterképzésbe, hogy segítse új karrierje fejlődését.
- Partnerségek - Több mint 500 iskolával, főiskolával és oktatási szervezettel állunk partnerségben, ami azt jelenti, hogy a diákoknak számos iskolai tapasztalatot tudunk nyújtani.
- Kutatásvezérelt oktatás - A kutatási központ, az Oktatási és Szociális Kutatóintézet (ESRI), rangsorolja az Egyesült Királyság top 10 kutatási teljesítmény az oktatásban (Research Excellence Framework, 2021)
- Jelentkezési folyamat - Jelentkezhetsz közvetlenül a Manchester Methez vagy valamelyik vezető partneriskolánkon keresztül.
Belépők
Tanterv
A PGCE-n előadásokat és szemináriumokat tartanak a Manchester Met-en, és általában legalább 120 napot töltenek el két tanítási helyen az északnyugaton.
Az egyetemen főként hallgatókkal fog tanulni a tantárgyi szakterületén. Interaktív, gyakorlati szemináriumokon megtanulhatja, hogyan tervezzen és tartson leckéket. A Manchester Met tanterv részeként feltárja a pedagógia, a viselkedésmenedzsment, az értékelés, a tanterv és a szakmai viselkedés alapvető elméleteit. Ezen túlmenően olyan kulcsfontosságú témákat is megvizsgál, mint a kutatásra alapozott gyakorlat, a pályaorientált tanárfejlesztés, a tantárgyi és életkori szakértelem, valamint a közösségnek való tanítás.
Előadások és szemináriumok során fejleszti a kutatásra alapozott gyakorlatot, ahol elemzi a legújabb oktatási kutatásokat és elméleteket, és felhasználja ezt a tudást a gyakorlatban.
A tantárgyi tanulmányok mellett ideje lesz a szakmai gyakorlat minden aspektusának fejlesztésére, valamint arra, hogy kritikusan reflektáljon a tanulásra. Hangsúlyt fektetnek a személyes oktatásra és a foglalkoztathatóságra is, így biztosítva, hogy a kurzus elvégzése után jól felkészült legyen arra, hogy pályakezdő tanárrá (ECT) váljon.
Amikor először érkezik, teljes áttekintést adunk az évről, hogy segítsünk szervezett maradni a tanfolyam alatt, és tudja, mire és mikor számíthat.
Az egyetemi oktatáson eltöltött első hetekben megismerheti a tantárgypedagógiát, a szakmai felelősségeket és az elvárásokat. Csoportokban és önállóan is dolgozhat, hogy frissítse tantárgyi ismereteit és magabiztossá váljon az első tanítási gyakorlat előtt.
Szeptember végén indul az első gyakorlatra, ahol fokozatosan átülteti a gyakorlatba az egyetemen elsajátított készségeket, és erősíti az önbizalmát az osztályteremben. A gyakorlatot egy bevezető időszakkal kezdi, amelyet két intenzív képzési és gyakorlati hét követ az egyetemen és az iskolában egyaránt, ahol alapvető kulcskészségeket fejleszt. Tantárgyi mentor segíti Önt, és fokozatosan átveszi az egész osztály tanításának felelősségét. Ez magában foglalja az órák megtervezését, tanítását és értékelését, a gyerekek előrehaladásának felmérését, valamint a jellemzően mozgalmas iskolai élet egyéb vonatkozásaihoz való hozzájárulást. Az első helyezést az egyetemi idő követi, mielőtt elkezdené a második képzést. Ezen az elhelyezésen támogatással és mentorálással 80%-os órarendet taníthatsz. Mindkét gyakorlat során fejleszti tantárgyi ismereteit és a szaktárgyi szakoktatás megértését.
Amíg Ön a kihelyezésen van, a tantárgymentora támogatni fogja, vezeti és felkészíti Önt. Támogatást kap az egyetemi oktatótól és egy egyetemi vendégoktatótól is.
A diploma megszerzése után posztgraduális oktatási bizonyítványt (PGCE) kap a tárgyából, valamint képesített tanári státuszt (QTS), és bármilyen szinten dolgozhat iskolákban és főiskolákon.
Ezenkívül 60 mesteri kreditet (a mesterképzés 180 kredit) kap, amelyet továbbtanulásra és karrierfejlesztésre fordíthat.
Core Modules
- Tantárgypedagógia
- Szakmai középfokú tanulmányok
- Szakmai fejlődés és foglalkoztathatóság (középfokú oktatás)
- A helyezés (másodlagos PGCE)
- B helyezés (Másodlagos PGCE)
További információk a kurzusról
Tanításra való alkalmasság – a tanfolyamra való beiratkozás előtt el kell végeznie egy foglalkozás-egészségügyi felmérést, hogy megbizonyosodjon arról, hogy alkalmas a tanításra. Ehhez egészségügyi kérdőív kitöltése szükséges, és bizonyos esetekben utólagos foglalkozás-egészségügyi rendelésre is szükség lehet. A személyes egészségügyi ellenőrzésekre (amelyek Nagy-Manchester térségében lesznek) az utazási költségeket általában nem az egyetem fedezi.
Szakmai alkalmasság – A szakmai képesítéshez vezető programok hallgatóinak tanulmányaik során be kell tartaniuk a szakmai normákat és gyakorlati kódexeket. Ennek elmulasztása szakmai alkalmatlanságra hivatkozva a programból való kizárást vonhatja maga után. A hallgatók tanulmányaik megkezdésekor tájékoztatást kapnak a követelményekről.
Tanfolyamspecifikus előírások – A szakmai, törvényi és szabályozó testületek előírják a hallgatóknak, hogy olyan eredményeket érjenek el, amelyek bizonyítják, hogy képesek biztonságosan gyakorolni.
Program tandíj
Karrierlehetőségek
Most of our graduates go on to work as science teachers in secondary schools.
The PGCE program provides you with 60 master's level credits when you graduate. You could put these towards a master's degree to help you develop your career in the field of education.
Tanulói beszámolók
A program megvalósítása
- Full-time 21% lectures, seminars or similar; 67% placement; 12% independent study