
Nyári egyetem in
Nyári iskola a tudatban és a megismerésben University of Pisa Summer - Winter Schools & Foundation Course

Bevezetés
A Tudat rejtélye talán a leglenyűgözőbb rejtély az Univerzumban. Számos hipotézis létezik, amelyek alapján a legnehezebb problémákra igyekszünk választ adni, de – sematizálni akarva – mindegyik két nagy kategóriára vezethető vissza: azokra, amelyeket a Tudattól független belső létezésnek ismernek el, legalábbis részben a fizikai szubsztrátumától és azoktól, akik ehelyett a Tudatot teljesen redukálhatónak tartják az agyban lezajló elektro-kémiai-fizikai folyamatokra. Míg az utóbbiak jól illeszkednek az úgynevezett tudományos materializmusba, addig az előbbiek a Valóság dualista víziójához vezetnek, amelyben a külső világ engedelmeskedik a fizika törvényeinek, a belső pedig más szintű elemzést igényel.
A megoldást kereső út e két alternatíva között kanyarog, és két alapvető kérdésre adott válaszon keresztül vezet:
- "A tudományos materializmus képes átfogni a Valóság teljességét?"
- "Lehetséges-e a Valóság egységes víziója, amelyben a Tudat nem redukálható teljesen neuronális korrelációira?"
A két kérdésre adott végleges és széles körben megosztott válaszok hiányában a tudat és a Valóság megismerésének folyamatának tanulmányozását olyan multidiszciplináris megközelítéssel kell szembeállítani, amely nemcsak az idegtudományokat, hanem a biológiát és a mesterséges intelligenciát is magában foglalja, a tudományfilozófia és az ismeretelmélet.
Helyet kell fenntartani két tudományág számára, amelyek látszólag nagyon különböznek egymástól, de amelyek éppen ellenkezőleg, igen meglepő módon mutatnak némi konvergenciát: a kvantumfizika és a kontemplatív gyakorlatok. Amíg a
az első a fizikai világ tanulmányozásának legfejlettebb megközelítése, amely kiterjed a biológiai szövetekben nanoszkopikus szinten végbemenő jelenségekre is, az utóbbi pedig lehetővé teszi a probléma nem hozzáférhető aspektusainak mélyreható és pontos feltárását. objektív módszerekkel, és amelyek az első személyű tapasztalatra vonatkoznak.
Ezen okok miatt az Iskolát úgy kell megszervezni, hogy a Tudat rejtélyét különböző nézőpontokból tárja fel, olyan tanárok részvételével, akik e tudományágak szakértői.
Az Iskola bentlakásos formában zajlik majd, köszönhetően a Pisai Egyetem és a Pisától 35 km-re lévő Lama Tzong Khapa Institute közötti egyezménynek, amely a buddhista filozófia és pszichológia tanulmányi programjainak kiváló minőségéről híres.
A tapasztalati szempontnak külön teret tartanak fenn annak érdekében, hogy a leckéket a szemlélődő gyakorlatokkal (jóga és meditáció) való ismerkedéssel integrálják. A foglalkozásokat magasan képzett, speciális tapasztalattal rendelkező tanárok tartják, és az iskolába online járó diákok is használhatják.
A Consciouseness and Cognition Nyári Iskola 2022-es kiadását a Pisai Egyetem szervezi a Lama Tzong Khapa Intézettel együttműködve, az Olasz Buddhista Unió védnöke mellett.
A program az egyetemen és online is aktiválásra kerül.
Cél
- (Filozófia): érzékenységre tesz szert a tudat egy olyan dimenziójának létezésére, amely felülkerekedik a szubjektum és a tárgy közötti különbségtételen, és megérti szerepét a tudat jelenlegi magyarázatára irányuló törekvésben, a nyugati filozófiai megközelítésekből (különösen a fenomenológiából) merített betekintések felé haladva, és keleti hagyományok és gyakorlatok;
- (Kvantummechanika) megérti a kvantummechanika alapelveit, hogy megértse az elmélet értelmezésével kapcsolatos finomabb kérdéseket és azok lehetséges relevanciáját a tudat, az elme-test probléma és magának a valóságnak a természete szempontjából;
- (Mesterséges intelligencia): ismerje meg a természet által ihletett számítási technikák alapfogalmait és modelljeit, és ismerje meg azok alkalmazását az alkalmazási területek széles körében. A hallgatók szembesülnek az emberhez hasonló képességekkel rendelkező, számításilag intelligens rendszerek használatának előnyeivel és kihívásaival az érvelés, a tanulás és az alkalmazkodás terén;
- (Biosemiotika): elsajátítja a bioszemiotika alapjait és megismeri a jelkapcsolatok szemiotikai természetét mind a biológiai, mind az ember alkotta rendszerekben, megérti, hogy a sejtek szemiotikai egységekként működnek, amelyek képesek a saját környezetüket a jelek cseréjével értelmezni, és végül megérteni a jel mikéntjét. az észlelés és az epigenetikai szabályozás ok-okozati összefüggésben van a differenciális génexpresszión keresztül;
- (szemlélődő gyakorlatok): megérti a keleti hagyomány (induizmus és buddhizmus) látásmódját a Tudatról és annak különböző szintjeiről és megnyilvánulásairól; megtanulják a meditáció különböző típusainak alapjait, jellemzőit és szempontjait;
- (Idegtudományok és nem közönséges tudatállapot): az agyban ható neurális hálózatok leírása és az agyi tevékenység fő vizsgálati technikáinak felmérése (elektroencephalográfia, FMRI) után megértheti, hogy milyen önindukált nem hétköznapi tudatállapotok természetes drogok, hipnózis, álom, mély meditáció befolyásolja ezt a tevékenységet;
- (Gyakorlat) a magasan képzett tanárok által vezetett meditációs és jóga foglalkozásokon keresztül ismerkedjen meg a kontemplatív gyakorlatok tapasztalati vonatkozásaival. A foglalkozást a hallgatók online is használhatják.
A program intenzitása
Teljes idő
ECTS
6
Időszak
2022. augusztus 27-től szeptember 4-ig
Jelentkezési határidő
2022. július 10
Képtár
Ösztöndíjak és finanszírozás
Finanszírozás
Kérjük az ösztöndíjra jelentkezni vágyó hallgatókat, hogy küldjenek e-mailt közvetlenül a Nyári Iskola igazgatójának, Prof. Bruno Nerinek [email protected], a Tudat és Kogníció weboldalalján letölthető Ösztöndíjszabályzat utasításait követve.
Program tandíj
Ideális Diákok
Bachelor's vagy Master's képzésre beiratkozott hallgatók, vagy olyan személyek, akik már rendelkeznek a fent említett vagy azzal egyenértékű képesítésekkel.